Noon


 Noon fot. Maciej Bugajak

 Asfalt Records

poczta: tytus@asfalt.pl
infolinia: 0 502313300

Uwaga:
Wszystkie zamieszczone zdjęcia chronione są prawem autorskim. Publikacja wymaga zgody Asfalt Records.


Bio
Dyskografia
Recenzje




B i o


Noon - producent muzyczny, w swoim studiu 33 Obroty stworzył hip-hopowe albumy "Światła miasta" grupy Grammatik oraz dwie płyty Pezet/Noon ("Muzyka klasyczna" i "Muzyka poważna"). Wydał również: LP "Bleak Output", EP "Gry Studyjne" i singiel "Vision" zawierające autorską muzykę instrumentalną. Aktualnie współpracuje z zespołami "Swoją Drogą" i "Ogrody Alamut" tworzącymi muzykę akustyczną oraz założył serwis Audio-Games.pl. Jego najnowsze wydawnictwo to EP "Pewne sekwencje".

You can find info on Noon in English on Canteen Records.

26/06/08



R e c e n z j e


Recenzje albumu "Gry Studyjne EP" (2003):

Gra, w której Noon od dawna uczestniczy, nie należy do najłatwiejszych. Od zawodników chcących wciąż zajmować wysokie pozycje, mających ambicje dalekie od środka tabeli, wymaga szukania nowych pomysłów, ciekawszych rozwiązań, ale również solidności, za sprawą której nie zdarzają się drastyczne i rażące spadki formy. Temu producentowi się one nie przytrafiają, epką "Gry studyjne" wyprowadza zaś fantastyczny kontratak, po którym konkurencja na długo może tylko spoglądać z zazdrością. Na tym mini albumie nie znajdziecie charakterystycznych dotąd dla Noona refleksyjnych, wczuwkowych klimatów. Ba, jeśli zaprogramujecie odbiór ep-ki tak, by najpierw poleciały "Emotion Capture", "Basic Destruction" i genialne "Other Times" w ogóle trudno będzie wam uwierzyć, że są to właśnie produkcje bitmajnera Grammatika. Dopiero gdy wsłuchacie się dokładnie w całość zauważycie, iż tutaj w całości Noon wcielił w życie wszystkie z patentów, które delikatnie sygnalizował na "Bleak Output" czy w końcówce "5-10-15" z "Muzyki klasycznej". Podróż przez brzmienia breakbeatowe, 2stepowe, chilloutowe. Muzyka absolutnie oddalona od jakichkolwiek schematów. Muzyka porywająca, a choćby w przypadku "Full Level" wręcz miażdżąca. I tylko szkoda, że co 30 minut trzeba wciskać repeat. Ale Noon w końcu nie lubi długich albumów. Może dlatego jakość bierze u niego zawsze górę nad ilością?! Kolejna gra zakończona absolutnie bezwzględnym zwycięstwem Mikołaja.
DosDedos - Calak

Recenzja na syntezatory.pl - Jarek Grzesica


Recenzje albumu "Bleak Output" (2001):

21-letni Noon (Mikołaj Bugajak, etatowy producent hiphopowej grupy Grammatik) swój debiutancki album "Bleak Output" początkowo opublikował nakładem holenderskiej oficyny dD, by dziś, dzięki zabiegom czujnej warszawskiej firmy Teeto, zaistnieć również na polskim rynku. Choć krążek opiera się na surowej, oszczędnej hiphopowej rytmice, "Bleak Output" należy odbierać w innych kategoriach. Mimo powierzchownych skojarzeń z DJ'em Shadowem czy DJ'em Krushem, Noonowi zdecydowanie bliżej do melancholii Briana Eno i Harolda Budda. To bardzo sugestywna, ciepła i poruszająca płyta, docierająca do najsubtelniejszych emocji słuchacza poprzez rozmyte, "podwodne" dźwięki pianina, delikatne akordy gitary akustycznej oraz podskórne, soniczne ambientowe szkice. Praktycznie cały materiał zmontowany został z sampli (80% pochodzi z polskich płyt), a ów winylowy klimat potęguje leniwy, kojący trzask czarnej płyty. Piękne, dojrzałe i wspaniałe dzieło, obok którego nie wolno przejść obojętnie.
Fluid - Marcin Hubert


Usiądź wygodnie, albo lepiej - połóż się i zamknij oczy. W takiej bowiem pozycji, przy pełnym rozluźnieniu wszystkich mięśni najlepiej słucha się płyty "Bleak Output". Noon -człowiek odpowiedzialny za dźwiękową stronę dokonań hiphopowego zespołu Grammatik - wydał solowy album. Muzyka złożona z instrumentalnych sampli z płyt winylowych brzmi jakby pochodziła z analogu (wrażenie czasami spotęgowane odgłosami trzasków czarnej płyty). Towarzyszący spokojnym melodiom rytm w niektórych kawałkach zanika pozostawiając ambientowe przestrzenie tworzone przez dźwięki gitar, pianina, smyków. Marzycielski, sentymentalny nastrój budują ciche głosy, szum wiatru, burza... Inteligentnie nagrana, relaksująca płyta. Nareszcie i u nas wydaje się muzykę, która już dawno została doceniona w zachodniej części Europy. Z niecierpliwością czekam na kolejne wydawnictwa (...). Na razie - jest za co chwalić.
XL - Ola Szaczkus


Ekscytująca wyprawa do najgłębszych zakamarków samplera. Na porośniętych kurzem polskich winylach etatowy producent warszawskiego hiphopowego Grammatika odnalazł skarby, dzięki którym z powodzeniem rozpoczyna dziś grę w lidze tej samej co DJ Shadow. Sample pocięte zgrabnie i z wyobraźnią ułożyły się tu w mapę przepięknej melancholii na ambientoidalnych tropach. Oprawiony w ramy subtelnych dźwiękowych plam minimalistyczny hiphopowy beat wyniesiony został do rangi perfekcyjnego narzędzia do kojenia starganych nerwów. Objawienie, które najpierw docenili Holendrzy, a przed którym i my wreszcie możemy chylić czoła. Typ Machiny.
Machina - Bartek Winczewski


"Bleak Output" wpadł mi w ręce nie przypadkowo, wręcz odważę się rzec, że celowo. Bowiem "znawcy" wcisnęli mi ją z etykietką "mistrzostwo". Pomyślałem - z takim nastawieniem rzadko coś mnie zachwyca... Pierwsze skojarzenia - DJ Shadow, DJ Krush, może DJ Cam, jednak po głębszym wejściu w produkcje Mikołaja Bugajaka vel Noona, na codzień producenta Grammatika - łyknąłem to! Dosadniej fakt ujmując - uzależniłem się i zafascynowałem się tym na pozór wtórnym graniem. Im dalej się zapuścisz, tym bardziej odkryjesz geniusz naszego rodaka korzystającego z dobrych źródeł i tworzącego iście królewską ucztę dla wrażliwych uszu. W tym głównie samplowanym projekcie odnajdujemy ślady ambientowych ekskursji takich geniuszy jak Brian Eno, a momentami nawet wczesnego Orba (ten od kwasowych jazd - przyp. Red.), ale to tylko moje skojarzenia. Życzyłbym sobie jednak byście zapomnieli o porównaniach i pozwolili by prekursor polskiego instrumentalnego hiphopu spod znaku "nastrój" - poprowadził Was przez swe pełne niespodzianek komnaty.
DosDedos - Mikołaj Komar


Noon jest członkiem warszawskiej grupy Grammatik, członkiem odpowiedzialnym za muzykę i brzmienie. Na tle polskich produkcji rapowych G prezentują się bardzo oryginalnie, w dużym stopniu właśnie dzięki stronie muzycznej. Dlatego też byłem bardzo ciekawy tej płyty. Muzyka na niej zawarta jest spokojna, momentami liryczna, pełna głębokich brzmień, narracyjna dla obrazu, który powoli, jak przez mgłę wyłania się podczas słuchania. Noon odszedł od tego, co robi dla Grammatika, choć jeżeli ktoś uważnie wsłuchiwał się w produkcję G, nie będzie specjalnie zaskoczony. Tu nie ma przepaści między gatunkami, w których realizuje się artysta, jest raczej coś na kształt nowej interpretacji, pomostu między beatami służącymi słowu a ich nowym wcieleniem, które z definicji odrzuca wokal. Słychać inspiracje twórcy, nie będę ich jednak wymieniał, bo takie domniemania często bywają złudne i być może wcale nie odpowiadają prawdzie. Na pewno wiem jedno - Noon stworzy jeszcze sporo dobrej muzyki. Zarówno tym co robił poprzednio jak i tą płytą nie pozostawia w tej kwestii złudzeń. P.S. Już po napisaniu tych wszystkich mądrych słów dowiedziałem się, że drogi Noona i Grammatika rozeszły się. Szkoda.
Ślizg - Kowal


Recenzja na onet.pl - Art


Recenzja na nowamuzyka.pl - Radioaq

D y s k o g r a f i a


 Noon Noon
Pewne sekwencje EP

18/01/08
Pierwsze od 5 lat wydawnictwo Noona. Jego poprzednie płyty: "Bleak Output", "Vision" (singiel) i "Gry studyjne" przeszły do klasyki polskiej muzyki miejskiej. Na epce znajdziemy pięć premierowych nagrań. Oto co o płycie mówi sam producent: "Pewne sekwencje EP" to zapis fuzji zaprogramowanych brzmień samplowanych z instrumentami klasycznymi, chropowatych 8-bitowych brzmień z barwami akustycznymi. Proste, oparte na repetycjach cykle są podstawą dla kameralnych, minimalistycznych struktur. "Pewne sekwencje EP" to surowy reportaż z mrocznej podróży do pustych miejsc."
Okładka płyty (autorstwa Ambrosia Inc)
1LP CD AR-C63
Płyta dostępna także w wersji winylowej (1LP)


 Noon - Bleak Output Special Edition Noon
Bleak Output - Special Edition
Teeto Records
21/10/2004

To już czwarta edycja tego klasycznego krążka. Tym razem na płycie, oprócz nominalnego materiału (pomniejszonego o utwór "Be Hind", z nieco skróconym "Gliderem" oraz końcówką płyty) znajdzie się utwór "Vision" i "Bonus breakz" (opublikowane przez Teeto Records na singlu "Vision" w 2002 roku) oraz - jako jedyny premierowy materiał na płycie - utwory "Near Escape" i "Near Escape (Supra Remix)".
CD



 Noon Gry Studyjne Noon
Gry Studyjne EP

23/06/03
Albumik instrumentalny, pełny zaskakującej jak na dotychczasową twórczość tego artysty, szybkiej, parkietowej muzyki elektronicznej. Klimaty zbliżone do electro a także do UK_Garage/2Step i innych nowoczesnych rytmów klubowych. Wszystko zrobione z silnym i charakterystycznym dotykiem Noona. Od autora: "Gry studyjne" to kolaż prawie 400 urywków muzycznych pozyskanych wyłacznie ze starych płyt analogowych, w zdecydowanej większości polskich. To również mix klasycznych, hip-hopowych technik tworzenia dźwięków z nowoczesną, swobodnie interpertowaną rytmiką. "Gry studyjne" to przede wszystkim mix emocji, z jednej strony destrukcyjnych, ponurych i biograficznych a z drugiej prostych i dobrych. Mix rozpaczy i nadzieji, w ambitnych założeniach muzyka totalna." Album ukazał się także na winylu ale w tej chwili jest niedostępny.
CD 1LP


 Noon Noon
Vision

29/04/02
Wspólny, hiphopowo instrumentalny singiel Noona i DJ Twistera prezentuje połączenie beatmining'u na najwyższym poziomie z wirtuozerskim turntablizmem. Dwa wypasione kawałaczki plus zachodniopomorskie jungle czyli remix Oreu z Electric Rudeboyz. Naprawdę zajebiste kawałki, owoc współpracy jednej z najsilniejszych ekip od pro HipHopu w Polsce. Singiel nie zapowiada żadnego albumu.
CDS


 Noon - Bleak Output Special Edition Noon
Bleak Output

23/02/01
CD 1LP











 nasz banner

Wszystkie materiały zawarte na tej stronie © 1998-2006 Asfalt Records
Projekt i wykonanie: © 1998-2006 ONX [ôn'ix] Sites
Polskie litery w standardzie ISO 8859-2.